יום חמישי, 2 בפברואר 2012

מעניין.

אמנם לא היזדהתי כ"כ עם הכלי הספיציפי שהשתמשו בו בכיתה זו. החזות המסורבלת (לטעמי) של צורות וחיצים לא נראית בעיני כמושכת.

יחד עם זאת , בלי ספק שניכרת הטעמת הכלי הטכנולוגי . והרבה יותר מכך : המטרה העיקרית של כתיבת שיח טיעוני השתפרה  בכיתה.

במסגרת ההרצאה הובא ציטוט של אחת התלמידות . הציטוט היה בעברית לא תקינה שאפי' המרצה לא ידעה לקרוא את הכתוב... !

ללמדנו שלא פחות חשוב מלהרגיל את התלמידים בכתיבת השיח הטעוני.  עלינו ללמדם את אבני הבניין של כתיבת משפט בעברית תקינה !




3 תגובות:

  1. האמת אני גם מסכימה עם חגי בכל מה שאמר באיההזדהות עם הכלי שהשתמשו המורים.
    אני לא מדמיינת לעצמי שלעתיד ישבת כנסת הולכת להיות בכלי הזה, כי דווקא הרעיון של דיון אני רואה שכדאי להיות בעל פה,כן שה- facebook בימינו עושה מהפכה גורלית לעם שלם והוא אותו עניין של כתיבה מתנגדים ותומכים. אבל אני מדברת על למידה בכתה כדי לשמוע לדבר ולהתרגש ולשכנע.
    אפילו המפה הסופית שלו לא נוח לעיין וקשה לאתר הרעיון המרכזי.

    השבמחק
  2. הכלי מצא חן בעיניי, אולי מפני שאני עובד בחט"ב. למרות שהוא כלי מיועד למטרה מסוימת - דיאלוג - ניתן להשתמש בו ללמידה בתחומי תוכן שונים ולחיזוק מספר מיומנויות, בעיקר בתחום השפה.
    כמו כל כלי טכנולוגי הוא צריך להיות תוספת / השלמה במסגרת תהליך למידה שלם הכולל דרכים נוספות ושונות של למידה.
    עמי

    השבמחק
  3. אני לא כל כך מסכימה איתך בעיני הכלי מדהים ומאפשר יצירת דיאלוג לימודי ופיתוח חשיבה.
    כתבת: "ללמדנו שלא פחות חשוב מלהרגיל את התלמידים בכתיבת השיח הטעוני. עלינו ללמדם את אבני הבניין של כתיבת משפט בעברית תקינה !"

    לא רלוונטי בעיני לדיון!
    זה חשוב וזה חשוב.

    השבמחק