יום שני, 6 בפברואר 2012

טוב שבדקת את התהליך בכיתה שלמה

היה מעניין לשמוע על כלי טכנולוגי מיוחד המשתלב במערך ההוראה הרגיל של בית הספר.
ברוב המקרים המורים מעדיפים להשתמש באתרים חינוכיים המציעים פעילויות מלאות או בכלים פתוחים מקובלים כמו אופיס או google docs.
אני מאמין שכלי טכנולוגי צריך להיות חלק אינטגרלי של תהליך הלמידה ולאפשר חיזוק של המיומנות הנלמדת.
מתוך ניסיון שלי בשימוש ב"ויקי" אני יודע שלתלמידים "רוכשים" את הכלי בקלות ולומדים להשתמש בכל האפשרויות - כולל כאילה שאנו, המורים, לא מכירים.
הממצאים מראים שיש התקדמות עם שימוש בכלי ולדעתי בקצב יותר מהיר מהצפוי. הרי הנוער הוא דיגיטלי.
תפקידינו כמורים / מנחים בתהליך הוא לעורר אותם לרמות יותר גבוהות של השתתפות, תוך לקיחת אחריות אישית על הלמידה והתוכן הנכתב.
צריך לבדוק האם ניתן להשתמש בכלי בכיתה שלמה וכיצד שומרים על כבוד הדדי, בעיקר בגילאי חט"ב.
לדעתי תהליך ההטמעה היה נכון, הדרגתי וזכה לליווי מתאים וזה יכול להבטיח את הצלחתו.
עמי בלנק

תגובה 1:

  1. תהליכים של הטמעת כלים טכנולוגיים בהוראה מתחיל בזיהוי הפוטינציאל החינוכי הדידקטי של הכלי, נקודת החוזק היא שהנוער הוא דיגטאלי כפי שנאמר לכן עלינו מוטלת האחריות להפעיל חשיבה על חשיבה בניצול מקסימילי של הכלים הטכנולוגים להעלות את רמות החשיבה ולחיזוק כללי האתיקה וההתנהגות, כדי לבנות דור מוכשר יותר משתף יותר מוכן לאתגרים של המחר.
    בהצלחה לכולם
    אחמד ספדי

    השבמחק